همه چیز در مورد ارتودنسی کودک

مقالات پزشکی
بدون دیدگاه
681
ارتودنسی کودک

دهان و دندان ها نیز مانند دیگر قسمت های بدن طی فرایند رشد دچار تغییر می شوند. دندان های شیری جای خود را به دندان های دائم می دهند و ساختار فک نیز تغییر می یابد. این تغییرات در همه افراد به طور دقیق و صحیح صورت نمی گیرد و بسیاری از کودکان با رویش دندان های دئم با مشکل نامرتبی دندان ها روبرو می شوند.

در این مقاله،قصد داریم توضیحاتی برای شما والدین محترم، مبنی بر اینکه در چه مواردی کودک شما به ارتودنسی نیاز دارد، بهترین سن شروع ارتودنسی برای کودک و روند مشاوره با متخصص ارتودنسی کودکان ارائه دهیم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

علائم نیاز احتمالی کودک به ارتودنسی

  • زود یا دیر افتادن دندان های شیری کودک
  • عادت شدید به مکیدن شست؛ به خصوص اگر تا بعد از 6 سالگی ادامه یابد.
  • وجود فاصله بین دندان های دو فک هنگام گاز گرفتن. مشکلات مربوط به گاز گرفتن می تواند باعث اختلالات گفتاری شود.
  • مشکل در جویدن؛ مثلا در هنگام جویدن، گونه خود را گاز بگیرد، قادر به جویدن کافی غذا نباشد یا باز و بسته شدن فک با صدا همراه باشد.
  • وچود فاصله بین دندان های هر فک
  • انجام تنفس دهانی (به جای تنفس از بینی)

لوگو مشاوره با متخصص ارتودنسی روند مشاوره با متخصص ارتودنسی کودکان

ابتدا دندانپزشک عمومی، دندان ها و فک کودک شما را برای هر گونه مشکل، از جمله پوسیدگی دندان و موارد ذکر شده در بالا بررسی می کند. اگر متوجه مشکلی شود که برای رفع آن نیاز به ارتودنسی باشد، فرزندتان را به متخصص ارتودنسی ارجاع خواهد داد.

شروع درمان شامل ارزیابی اولیه توسط ارتودنتیست است. در طرح درمانی که توسط متخصص ارتودنسی ارائه می شود، تمام گزینه های موجود و خطرات و مزایای آن ذکر می شود. ایشان دوره درمان، از جمله روش مورد استفاده، اینکه نیاز به کشیدن دندان وجود دارد یا خیر، طول دوره درمان، هزینه درمان، هر گونه سوال در مورد مراقبت های ارتودنسی و … را شرح می دهد.

لیست متخصص ارتودنسی در شهرهای مختلف

  • چنانچه ساکن شهر تهران هستید و قصد دارید کودک خود را برای معاینه و انجام مشاوره و ارتودنسی به پیش یک متخصص ارتودنسی ببرید، پیشنهاد می کنیکم حتما به صفحه ارتودنسی کودکان تهران در دکتر سیما سر بزنید.
  • در صورتی که اصفهان هستید: متخصص ارتودنسی اصفهان

در این صفحات لیستی از مشخصات کامل بهترین متخصصان ارتودنسی کودک در هر شهر قرار داده شده است. امیدواریم لیست این پزشکان بتواند شما را در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی کودکان یاری کند.

چرا مشاوره با متخصص ارتودنسی برای همه کودکان نیاز است؟

درصد بالایی از افرادی که از ارتودنسی بهره می برند، کودکان هستند. انجمن ارتودنسی آمریکا توصیه می کند کودکان اولین ویزیت ارتودنسی خود را حداکتر تا سن 7 سالگی انجام دهند. معاینه زودهنگام به جلوگیری از پیشرفت مشکلات ارتودنسی کمک می کند. در کودکان، می‌توان برخی از مشکلات ارتودنسی مانند آندربایت یا کراس بایت را در مراحل اولیه تشخیص، و با صرف زمان و هزینه کمتر درمان نمود. در این سنین، فک همچنان در حال شکل گیری است، بنابراین انجام ارتودنسی کودک در این سن می تواند به رفع مشکلاتی که در بزرگسالی دشوار تر صورت می گیرد، کمک کند. از جمله مواردی که متخصص ارتودنسی در این سنین برای کودک انجام می دهد، عبارتند از:

مزایای مشاوره و درمان زودهنگام ارتودنسی کودکان با متخصص ارتودنسی

مطالب مرتبط:

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

برترین پزشکان از نگاه مردم

مطالب پربازدید

پزشکان

پزشکان و کلینیک ها:

keyboard_arrow_up