چگونه می‌توان پوستی روشن داشت؟

مقالات پزشکی
بدون دیدگاه
65
چگونه می‌توان پوستی روشن داشت؟

اگر شما هم جزء افرادی هستید که علاقه مند هستید تا پوست صورت‌ تان کمی روشن‌ تر و شفاف‌ تر باشد (Skin whitening، Skin lightening) باید بگویم که خوشبختانه امروزه درمان‌ های زیادی وجود دارد که شما را به هدف‌ تان نزدیک می کند. در ادامه این مطلب از سایت دکتر سیما چندین دستورالعمل‌ برای روشن شدن پوست صورت را به شما معرفی می‌ کنیم؛ همچنین می توانید با مراجعه به صفحه متخصص پوست و مو و زیبایی بهترین پزشک زیبایی در شهر خود را یافته و به ایشان مراجعه فرمایید.

چگونه خیلی سفید شویم و پوستی روشن داشته باشیم؟

بهترین و اولین راه‌ برای داشتن پوست روشن و صاف می تواند استفاده از ماسک‌ های خانگی تا تغییر در رژیم غذایی باشد. ما در ادامه به معرفی راهکار برای داشتن پوستی شفاف و سفید می پردازیم:

محافظت از تیره شدن پوست در برابر نور خورشید

از تابش مستقیم نور آفتاب چه در روزهای آفتابی و چه ابری محافظت کنید.  قرار گرفتن در معرض اشعه‌ ی فرابنفش، یکی از دلایل تغییر رنگ و تیره شدن پوست است. برای روشن شدن پوست صورت و نیز جوان نگه داشتن پوست، در مواقع غیر ضروری از خانه خارج نشوید و خیلی خودتان را در معرض تابش آفتاب قرار ندهید. استفاده از ضد آفتاب‌ های دارای حداقل SPF30، پوست را در برابر آسیب‌ های ناشی از تابش خورشید، محافظت می‌ کند.

لایه‌ برداری پوست برای سفید شدن صورت

لایه‌ برداری پوست با دست و بدون استفاده از دستگاه، به روشن شدن پوست صورت کمک می‌ کند. این روش سلول‌ های مرده‌ ی پوست را از بین می‌ برد و پوست تازه را از زیر لایه‌ رویی بیرون می‌ کشد.

فیشیال (پاکسازی پوست) برای شادابی و شفافیت پوست

لایه‌ برداری پوست را حتما در روتین خود قرار دهید. فیشیال پوست یک روش غیر تهاجمی برای پاک‌ سازی عمیق پوست صورت است. این روش به منظور داشتن پوستی سالم و درخشان انجام می‌ شود. با فیشیال می‌ توانید پوست را تمیز کنید؛ لایه‌ برداری کنید و آن را تغذیه کنید. همچنین، فیشیال باعث روشن شدن و هیدراته نگه‌ داشتن پوست می‌ شود؛ در نتیجه، پوست جوان‌ تر و شاداب‌ تر به نظر می‌ رسد.

پس در نهایت با رعایت این روش‌ ها، پوست روشن‌ تر و جوان تری خواهید شد. همچنین فراموش نکنید که تغییر در رژیم غذایی و مراقبت مداوم از پوست نیز، در شادابی و شفافیت پوست تأثیر گذار هستند.

درمان خانگی روشن کردن پوست صورت

استفاده از ماسک‌ های طبیعی و خانگی و ماسک‌ های ترکیبی می توانند به روشن شدن پوست کمک کنند. به خاطر داشته باشید که استمرار در این کار اهمیت زیادی دارد. با مراقبت از پوست و استفاده از درمان‌ های طبیعی، پوست‌ تان را سالم و شفاف نگه دارید. در ادامه چند روش معتبر برای روشن کردن پوست را به شما معرفی می‌ کنیم:

استفاده از سرکه‌ سیب و گلاب برای از بین بردن لک ای پوستی

مخلوطی از یک قاشق چای‌ خوری سرکه‌ سیب به همراه دو قاشق چای‌ خوری گلاب را روی نواحی پوست که دارای لکه های تیره هستند؛ بمالید سپس بعد از گذشت 10 دقیقه، پوست خود را با آب بشویید.

استفاده از ژل آلوئه‌ ورا برای سفید شدن پوست صورت

ژل آلوئه‌ ورا را روی صورت خود ماساژ دهید و حداقل به مدت یک ساعت روی پوست بگذارید؛ سپس پوست خود را با آب گرم  بشویید.

مخلوط زاج سفید و عسل برای شفاف شدن پوست صورت

پودر زاج سفید را به همراه کمی عسل مخلوط کنید و روی صورت ماساژ دهید؛ سپس بعد از حدودا 10 دقیقه، صورت خود را با آب ولرم بشویید و خشک نمایید.

استفاده از روغن نارگیل برای روشن شدن پوست صورت

روغن نارگیل را روی پوست صورت خود ماساژ دهید و در طول شب روی پوست بگذارید.

استفاده از آب لیمو

مالیدن آب لیمو روی پوست هفته‌ ای 2 تا 3 بار با پنبه می‌ تواند اثرات روشن کننده داشته باشد. یک لیمو را بردارید و نصف کنید. آب آن را بگیرید و با پنبه روی پوست خود بمالید. حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کنید، سپس محل مورد نظر را با آب گرم بشویید و از مرطوب‌ کننده استفاده کنید.

همچنین ترکیبی از ماسک کشک و آب گوجه فرنگی، ماسک ماست و عسل، پاپایا، زردچوبه، کدو تنبل و … نیز می توانند به افراد را برای داشتن پوست روشن و شفاف کمک کنند.

درمان خانگی روشن کردن پوست صورت

جوانسازی و روشن شدن پوست با استفاده از کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یک روش غیر جراحی و غیر تهاجمی است که با تزریق دی اکسید کربن (CO2) به پوست، اثرات مثبتی بر روی جوانسازی، بهبود پوست و شفاف شدن پوست ایجاد می‌ کند. دی اکسید کربن با افزایش جریان خون و اکسیژن در مناطق تزریقی، فعال‌ سازی تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌ کند و بازسازی سلول‌ های پوست را تسریع می‌ کند.

این روش می‌ تواند علاوه بر جوانسازی پوست، کاهش چین و چروک، بهبود تیرگی زیر چشم، کاهش سلولیت و حتی بهبود نارسایی وریدی و واریس، در سفید و صاف شدن پوست نیز مؤثر باشد. از کربوکسی تراپی می‌ توان برای روشن کردن ناحیه‌ های مختلف مانند صورت، پلک‌ ها، گردن، شکم، بازوها، پاها، بیکینی و باسن نیز استفاده کرد.

این روش، با تزریق مقدار کمی دی‌ اکسید کربن به زیر پوست، به تجزیه رسوبات چربی و تولید کلاژن کمک می‌ کند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌ بخشد در نتیجه شفافیت پوست را به همراه دارد.

معجزه میکرونیدلینگ برای جوانسازی و روشن شدن پوست

میکرونیدلینگ یک روش زیبایی مؤثر است که برای جوانسازی پوست، صاف و شفاف شدن پوست و کاهش مشکلاتی مانند جای جوش و آکنه نیز استفاده می‌ شود. در این روش، با استفاده از سوزن‌ های کوچک و استریل، بریدگی‌ های سطحی و کوچکی در پوست ایجاد می‌ شود که این زخم‌ های سطحی باعث تحریک پوست به تولید بیشتر کلاژن و الاستین می‌ شوند و بهبود و التیام پوست را تسریع می‌ کنند.

نتیجه این روش، پوستی جوان‌ تر، سفیدتر، شاداب و زیبا تر را به همراه دارد. پس اگر به دنبال راهی برای بهبود بافت پوست و روشن‌ تر شدن پوست هستید؛ میکرونیدلینگ گزینه‌ ای مناسب است. میکرونیدلینگ در عرض چند دقیقه انجام می‌ شود و به پوستتان درخشندگی شگفت‌ انگیزی می‌ بخشد.

روشن شدن و رفع لک های پوست با آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال “Fractional RF” درمانی موثر در لایه‌ب رداری از پوست با فرکانس رادیویی فرکشنال است. این تکنیک یک روش غیر تهاجمی، با ترکیب فرکانس رادیویی و سوزن‌ های کوچک است که باعث جوان سازی و زیبایی پوست می شود و در درمان تعریق بیش از حد پوست، درمان چروک‌ های پوستی، جوانسازی و روشن شدن پوست، رفع جای جوش و حتی لیفت صورت و گردن مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

دستگاه آر اف فرکشنال با استفاده از لیزر RF (رادیو فرکانسی) روی بافت‌ های پوستی تأثیر می‌ گذارد و باعث بازسازی و جوان سازی سلول‌ های پوستی و در نتیجه شفافیت و روشن شدن پوست می‌ شود. این درمان می‌ تواند چین و چروک، زخم، منافذ قابل مشاهده و رنگدانه ناهموار پوست را به طور قابل‌ توجهی بهبود دهد.

همچنین، آر اف فرکشنال برای لاغری نیز تا حدودی تاثیرگذار است. لذا اگر سفتی پوست و رفع لک‌ های پوستی نیز در نظر دارید؛ آر اف فرکشنال یک گزینه مناسب برای شما خواهد بود.

هایفوتراپی صورت برای شفاف شدن پوست صورت

هایفو تراپی یک روش جدید برای سفت شدن پوست است که به صورت غیر تهاجمی و بدون عوارض انجام می‌ شود. هایفو به عنوان یکی از بهترین روش‌ های جوانسازی پوست در صدر لیست امور متخصصان پوست و ارائه دهندگان خدمات زیبایی قرار دارد. این تکنیک با استفاده از امواج فراصوت (مشابه اشعه سونوگرافی) انجام می‌ شود.

این امواج، بدون آسیب رساندن به لایه‌ی سطحی پوست، باعث تحریک پوست، تولید کلاژن به صورت طبیعی و در نتیجه سفید، شفاف و درخشان شدن پوست می‌ شود. در این روش، از انرژی فراصوت برای تحریک تولید کلاژن در پوست استفاده می‌ شود. این تکنولوژی ابتدا برای درمان تومورها شناخته شد؛ اما بعداً برای جوان سازی پوست نیز مورد استفاده قرار گرفت.

در پایان

در پاسخ به این سؤالات که:

  • “چگونه می‌ توان پوستی روشن داشت؟”
  • “چگونه پوستی مثل برف داشته باشیم؟”

و  سوالاتی از این قبیل، باید بگوییم که برای رفع تیرگی پوست صورت قبل از انجام هر یک از روش های نام برده شده در بالا، بهتر است با چند پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی در شهر خود مشاوره داشته باشید تا بهترین روش جوان سازی پوست را برای شما تعیین کنند. ما چیزی به نام معجزه سفید شدن پوست در یک روز نداریم و سفید شدن دائمی پوست سبزه مستلزم رعایت مراقبت مداوم از پوست می باشد.

مطالب مرتبط:

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

برترین پزشکان از نگاه مردم

مطالب پربازدید

پزشکان

پزشکان و کلینیک ها:

keyboard_arrow_up