هایفوتراپی چیست و چه مزایایی دارد؟

مقالات پزشکی
بدون دیدگاه
99
هایفوتراپی

طبیعی ترین و قابل پیش بینی ترین اتفاقی که برای اکثرافراد رخ می دهد پیری با افزایش سن است.پوست انسان به مرور زمان کیفیت خود را از دست می دهد و چین و چروک پیدا می کند.از گذشته انسان ها به دنبال جست و جوی اکسیرجوانی و راه هایی برای بازیابی زیبایی از دست رفته پوست بوده اند.هر چند که هنوز دانشمندان نتوانسته اند پیری را به تعویق بیندازند اما روزبه روز به راه های پیشرفته تری برای جوان سازی پوست دست یافته اند.

هایفوتراپی جدیدترین تکنیک لیفت و جوان سازی پوست است . این روش در یک جلسه انجام می شود و بلافاصله بعد از آن فرد می تواند به محل کار خود بازگردد و مشغول فعالیت های روزانه شود

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی یک روش متمرکز وغیر تهاجمی که با استفاده از امواج فرا صوت (ultrasound) بر روی لایه‌های زیرین پوست اثر می‌گذارد و موجب لیفت شدن پوست و جوان‌سازی آن از طریق ترمیم بافت پوست می‌شود. ماندگاری اثرات هایفوتراپی بیش ازیک سال ونیم است اما به میزان و شدت چین‌وچروک و ساختار ناحیه مورد درمان بستگی دارد. این روش درمانی کاملاً نتایجی مشابه با جراحی‌های زیبایی دارد. اگر سن بالای ۳۰ سال دارید، ما در ادامه به شما بهترین کلینیک‌های هایفوتراپی را در اصفهان پیشنهاد می‌کنیم تا روند پیری پوست خود را به تعویق بیندازید.
کلاژن یکی از اجزای اصلی پوست است که به آن خاصیت ارتجاعی، کشسانی و ابرسانی می‌بخشد و موجب شادابی و طراوت پوست می‌شود. کلاژن نوعی پلی پپتید است که در بدن تجزیه و سپس بازسازی می‌شود، با افزایش سن سرعت تولید کلاژن کاهش می‌یابد اما با رعایت نکاتی در رژیم غذایی و نیز با استفاده از درمان‌های کلینیکی سرعت بازسازی ان را می‌توان افزایش داد. با تشخیص متخصص پوست و با توجه به وضعیت افتادگی پوست عمق چین‌وچروک و شرایط سلامتی پوست ۱ الی ۲ جلسه در سال در نظر گرفته می‌شود.

بهترین-کلینیک-هایفوتراپی

امواج فراصوت با ایجاد گرمایی ایمن، موجب از بین رفتن سلول‌های فرسوده و تحریک تولید کلاژن می‌شوند. هایفوتراپی یک روش با حداقل‌ترین آسیب و بدون ایجاد جراحت با تأییدیه سازمان  FDA است و همچنین مزایای هایپوتراپی نسبت به سایر روش‌های بازسازی وجوان سازی پوست بیشتر است. هایفوتراپی، تسریع در فرایند طبیعی کلاژن سازی است که این فرایند در طی ۳ ماه تکمیل می‌شود. نتایج آن را می‌توان در درازمدت مشاهده کرد.

مراحل انجام هایفوتراپی

قبل از انجام هایفوتراپی نیازی به آماده سازی خاصی نیست تنها اگر از محصولات مراقبت پوست مثل کرم ضدآفتاب استفاده کرده اید باید آن ها را پاک کنید.در طی انجام هایفوتراپی مراحل زیر طی می شود:

  • ابتدا پزشک یا تکنسین محل هدف درمان را تمیز می کند.
  • اگر نیاز باشد از کرم بی حس کننده ی موضعی در محل درمان استفاده می کند.
  • پزشک ژل مخصوصی را روی پوست شما قرار می دهد.این ژل مانند لوبریکانت استفاده شده در سونوگرافی است.
  • دستگاه هایفوتراپی روی پوست شما قرار می گیرد و روند درمان آغاز می شود.
  • با استفاده از مانیتور دستگاه، پزشک یا تکنسین امواج فراصوت را تنظیم می‌کند.
  • امواج فراصوت با پالس‌های کوتاهی به محل هدف فرستاده می‌شوند. جلسه‌ی درمانی بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.
  • در آخر دستگاه هایفو از روی پوست برداشته می شود.

هنگام ارسال امواج فراصوت ممکن است سوزن سوزن شدن یا گرمای خفیفی احساس کنید برای حل این مشکل می توانید از داروهای مسکن استفاده کنید.قبل از استفاده از داروهای مسکن حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید. همان طور که گفته شد بعد از اتمام جلسات مزوتراپی می توانید به خانه یا محل کار خود برگردید.

کاربرد هایفوتراپی

از هایفوتراپی سال هاست که برای درمان تومورهای سرطانی استفاده می شود اما اولین بار در سال ۲۰۰۸ برای انجام درمان های زیبایی از آن استفاده شد.هایفوتراپی در سال ۲۰۰۹ با کاربرد لیفت ابرو در سال ۲۰۰۹ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید شد.در سال ۲۰۱۴،FDA استفاده از هایفوتراپی را برای بهبود وضعیت خطوط و چین و چروک ناحیه ی گردن و بالای سینه تأیید کرد.این روش درمانی به دلیل نوین بودن هنوز برخی استفاده های آن مورد تاییدFDA قرار نگرفته است.

اگر چه بر روی هایفوتراپی پژوهش های بالینی گسترده ای انجام نشده است اما چندین و چند پژوهش کوچک نشان می دهد که این روش برای لیفت صورت و بهبود وضعیت چین و چروک مؤثر است.افرادی که این درمان را انجام می دهند پس از گذشت چند ماه تأثیرات مثبت آن را مشاهده خواهند کرد بدون این که در معرض خطرات و عوارض جانبی ناشی از جراجی های زیبایی و لیفتینگ قرار بگیرند.

چنانچه ساکن اصفهان هستید و به دنبال بهترین کلینیک هایفوتراپی در اصفهان هستید پیشنهاد می کنیم به  صفحه مربوط به لیست مشخصات بهترین کلینیک هایفوتراپی در اصفهان مراجعه کنید.

مزایای هایفوتراپی

هایفوتراپی مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا FDA می باشد. با این روش چین و چروک های صورت، گردن و ناحیه دکلته بهبود می یابد تاکنون افراد زیادی از هایفو بهره مند شده اند و ریسک و خطر آن به ندرت گزارش شده است. بدون هیچگونه جراحی می توان طی چند ماه به نتیجه دلخواه رسید. هایفوتراپی باید برای لیفت و جوانسازی پوست به کار گرفته شود.

تاثیر هایفوتراپی بر کلاژن های پوست

همانطور که گفته شد عملکرد امواج متمرکز التراسوند دستگاه هایفورتراپی بر روی صورت باعث گرم شدن و  منقبض شدن الیاف کلاژن پوست شده که این امر در کنار تحریک پوست برای تولید کلاژن های جدید باعثت افزایش عمر پوست و از بین رفتن چین و چرک های حاصل از پیری و فعالیت های نامناسب خواهد بود.

باید گفته شود که استفاده از دستگاه هایفو به دلیل امکان نفوذ تا عمق 4.5 میلی متری پوست یکی از بهترین روش ها حرارتی برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست صورت است.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

  • استفاده از کمپرس آب یخ و دوش آب سرد به بهبود التهاب و تورم پوست کمک می کند.
  • اما مراقب باشید که به هیچ عنوان پوست صورت و گردن را ماساژ ندهید.
  • استفاده از مرطوب کننده و ضدآفتاب الزامی است.
  • تا 48 ساعت از هرگونه حرارت و گرما دوری کنید. تا جایی که امکان پذیر است تا 24 ساعت روی صورت نخوابید و از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • مصرف آب کافی در طول روز فراموش نشود.
  • به دلیل عدم ایجاد زخم و نداشتن درد، نیازی به استفاده از پماد خاصی وجود نخواهد داشت. اما ممکن است پزشک با صلاحدید خود برای افزایش تاثیر هایفوتراپی، مکمل های کلاژن ساز برای فرد تجویز نماید. انتظارات از روش درمانی باید واقعی باشد. نتیجه گیری در افراد مختلف متفاوت است.

مطالب مرتبط:

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

برترین پزشکان از نگاه مردم

مطالب پربازدید

پزشکان

پزشکان و کلینیک ها:

keyboard_arrow_up